Hoe Google zoekt en werkt

  • Geplaatst op
  • Door Shui-Wha Fu
  • 0
Hoe Google zoekt en werkt

Wanneer je iets zoekt, zijn er vaak duizenden of zelfs miljoenen webpagina's met nuttige informatie. Google zet zich in om je de beste informatie te bieden en de resultaten zo relevant mogelijk af te stemmen op jouw zoek resultaten. Maar hoe bepaalt Google welke zoek resultaten worden weergegeven? Dat proces begint al voordat je ook maar een letter hebt getypt.

Hoe Google zoekt en werkt en jouw de meest relevante informatie toont

Zelfs al voordat jij begint met het zoeken van de informatie die je zoekt op internet, ordent Google alle informatie over webpagina's in haar zoekindex. Deze index kun je beschouwen als een soort bibliotheek, maar dan met meer informatie dan alle bibliotheken op de hele wereld bij elkaar.

Meer informatie over Crawlen en indexeren vind je hier.

 


De meest relevante informatie voor jouw zoekopdracht in een fractie van een seconde op een presenteerblad

In een fractie van een seconde doorzoeken de zoekalgoritmen van Google de honderden miljarden webpagina's in onze zoekindex om de meest relevante en nuttige zoekresultaten te bieden voor jouw zoekopdracht. Het is dus belangrijk dat wanneer jij een website hebt je de informatie op jouw website ook zo relevant mogelijk afstemt op de door jou beoogde doelgroep. WebshopCoaching is zowel jouw webshop coach als partner die zorgt dat jouw website unieke content bevat die volledig is afgestemd op jouw doelgroep(en). Benieuwd hoe jij er voor staat op dit gebied? vraag dan onze gratis SEO check aan en vul eerst hier onze vragenlijst in.

Meer informatie over zoek algoritmes van Google vind je hier

 


Google presenteert alleen de meest bruikbare informatie aan op verschillende indelingen

Google wil dat je snel vindt wat je zoekt en dat de zoekresultaten in verschillende nuttige indelingen beschikbaar zijn. Zo kunnen zoekresultaten bijvoorbeeld worden getoond in de vorm van een kaart met routebeschrijving of als afbeeldingen, video's of verhalen. Hoe Google deze informatie weergeeft, blijft voortdurend in ontwikkeling. Dat betekent ook dat als jij een product of informatie aanbiedt, jij ervoor moet zorgen dat jouw informatie relevant blijft en altijd up to date is tot de dag van vandaag.

Meer informatie over bruikbare informatie voor Google zoekmachines vind je hier

 


Google verkoopt advertenties en geen zoekresultaten

Adverteerders kunnen Google via Adwords Campagnes betalen om zich te presenteren in duidelijk afgebakende advertentiegedeelten van de pagina, maar niemand kan betere plaatsing in de algemene zoekresultaten kopen. Er zijn vele bedrijven die hier hun dienstverlening om heen hebben gebouwd en diensten aanbieden die zorgen dat jouw campagne zo optimaal mogelijk is afgestemd op jouw doelgroep. Of bedrijven die het weblink adres van jouw webpagina plaatsen op verschillende websites. WebshopCoaching richt zicht primair op de informatie die daadwerkelijk op jouw website staat, zowel de visuele- als geschreven content. Benieuwd hoe relevant jouw content nog is, doen dan onze gratis SEO check of vraag hier onze gratis Health Check aan voor jouw website.

Meer informatie over hoe Google geld verdient met advertenties vind je hier

 


Google is 24 uur per dag bezig met de optimalisatie van Google 

Google weet dat "Zoeken" altijd nog beter kan. De technici van Google voeren daarom jaarlijks honderdduizenden experimenten uit die tot duizenden verbeteringen leiden en ook zorgen dat algoritmes van Google systemen veranderen. Het is daarom belangrijk dat ook jij je continu in beweging bent en zorgt dat je website aansluit op de algoritmes van Google. Dat betekent dat je dient te weten wat mag en wat niet mag, want er is ook een penalty systeem die er zelfs voor kan zorgen dat jouw website niet meer getoond wordt in de zoekresultaten van Google.

Meer informatie over het grondige testproces van Google vind je hier

 


Bij webshopCoaching draait het om jouw boodschap en de wens van jouw klanten

WebshopCoaching meent dat ook het succes van jouw webshop volledig afhangt van de manier waarop jij je onderscheidt van de rest. Wij zien een webshop niet alleen als een winkel waar je alleen naar toe gaat als je iets nodig hebt en waar prijs de belangrijkste beslissingsfactor is om iets aan te schaffen. WebshopCoaching is van mening dat prijs ondergeschikt is aan de informatie en inrichting van jouw webshop. Begrijpen en begrepen worden is "key" bij wat WebshopCoaching doet. WebshopCoaching investeert veel tijd in onderzoek en het testen van voor haar klanten zodat zoekopdrachten van de gewenste doelgroepen zo goed mogelijk aansluiten op de content van jouw webshop. Hoe we dit doen vertellen we je graag in een persoonlijk en vrijblijvend gesprek, natuurlijk Corona proof. 


 

 

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.