Betaal jij ook nog teveel voor je verzendingen?

Betaal jij ook nog teveel voor je verzendingen?

Je begint net met de verkoop in je nieuwe webwinkel, maar voor welke pakketdienst kies jij? En hoe weet je zeker dat het de juiste is die bij jouw webwinkel past? Waarom betaal jij zoveel meer voor jouw verzendingen dan de grotere webwinkels?

De juiste keuze van een pakketdienst voor jouw webwinkel

Wat ons van WebshopCoaching al jaren dwars zit, is de scheve verhouding tussen de prijzen die een startende webwinkel betaald voor het verzenden van haar bestellingen. Zet dit tegenover de zeer lage prijzen die de grotere webwinkel betalen en je hebt al een behoorlijk concurrentie nadeel. De marge die daar door pakketdiensten wordt weggegeven vanwege het volume wordt terugbetaald middels hogere soms woekermarges door de kleinere webwinkels.

Het maken van de juiste keuze voor een pakketdienst is natuurlijk lastig en wordt vaak gemaakt op basis van gevoel. Prijzen kunnen per pakketdienst en regio enorm verschillen en het is vaak lastig om te bepalen welke voor jouw webwinkel het beste uitpakt.

Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van vervoerdersplatformen die een naadloze integratie hebben met de meeste serieuze webshopplatformen. Dit heeft voor zowel voor startende webwinkels, maar ook voor webwinkels met redelijke volumes grote voordelen.

 

Kies het juiste verzendplatform voor jouw webwinkel

 

De voordelen voor jouw webwinkel en de druk op jouw dagelijkse werkzaamheden enorm, hier hebben wij er een aantal voor jou op een rij gezet.

Zo kan je makkelijk verschillende vervoerders combineren en zo de beste of de goedkoopste kiezen voor elke bestelling. Zit je niet vast aan een contract of één vervoerder, waarbij je ook nog eens een minimum aantal verzendingen per jaar dient te doen. Hebben vervoerdersplatformen bijna altijd een naadloze integratie met de meeste webshop platformen die er zijn. Daardoor hoef jij niet meer handmatig de verzendinformatie in je webshop te plaatsen. Klanten krijgen hierdoor de best mogelijke track & trace ervaring en ook nog in de huisstijl van je webwinkel. Zaken als het registreren en afhandelen van een retour zijn vele malen beter ingeregeld. Maar natuurlijk het belangrijkste ook als kleine webwinkel kan je meeliften op het volume van het totaal en betaal je minder voor een verzending. Ook is er veel minder personeelsverloop en heb je een vast contact, wat bij de grotere vervoerders vaak pas mogelijk is als je honderden pakketten per jaar verstuurd.

 

Maak een gratis accout aan bij Sendcloud

 

Er zijn inmiddels verschillende vervoerdersplatformen, maar WebshopCoaching adviseert haar klanten meestal SendCloud te kiezen. SendCloud is op dit gebied de grootste en leidend in Europa. SendCloud is ontstaan uit onvrede over wat standaard vervoerders konden bieden aan de snelgroeiende vraag van webwinkels. En wat doe je als je een webshop in smartphone accessoires runt en het verzendproces een blok aan het been is? Dan ga je zoeken naar een goede oplossing! Die was er niet en daarom trokken Rob, Bas en Sabi de stoute schoenen aan en ontwikkelde de oplossing zelf. Ze vroegen een goede vriend voor de ontwikkeling van de software, kwamen aan tafel bij PostNL en er werd een koppeling gemaakt tussen vervoerders en webshops. 

Wil jij meer weten over SendCloud of een ander vervoerdersplatform, neem dan contact op met WebshopCoaching of bezoek SendCloud en maar een gratis account aan.


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.